Eftersnack

Så var jag med i Tvärsnytts Eftersnack tisdagen den 3:e februari

Enligt inbjudan skulle jag vara på plats kl 20:45, men fick ett tåg som skulle anlända 21:10... annars hade jag fått åka till Örebro lite väl tidigt. "Bara det inte blir några förseningar" tänker en obotlig optimist. Förseningar var det. Tåget innan var dock över en timme sent, så jag kom iväg ett par minuter tidigare än beräknat...

Personalen på Eftersnack var trevlig, saklig och proffessionell. Vi var två gäster och redaktören var lite dagisfröken. Till gäst nr 1, PW: "Lägg ifrån dig pennan. Du behöver den inte förren i det andra inslaget. Vi gör två inslag med dig, och du använder pennan i det andra inslaget." Men det behövdes ju. När PW går av från det första inslaget, passerar han kameran i direksänding... och det höll jag också på att göra, för jag trodde det var min tur på en gång. Men likt en femåring som hindras från att springa ut på trafikerad gata blev jag stoppad av Åsa.

Jag kommer in 17 min in i programmet:
http://svtplay.se/v/1430643/tvarsnytt/3_2

Och det gick väl ganska bra, tycker jag. Önskar att jag hunnit ifrågasätta effektiviteten med datamining... grr.

För övrigt var det trevligt att få resa och hotell betalt.

Kommentarer
Postat av: Calandrella

Bra insats! Programledaren sade när hon tackat er "Vi får fortsätta följa er.", lite ironiskt med övervakning och sådant...

2009-02-04 @ 22:30:42
URL: http://calandrella.wordpress.com/
Postat av: ITC-100

SVT äger tydligen inte rättigheterna till sina egna klipp, för det går inte att se längre, utan hänvisar till:



"Videon du försöker nå saknas. Rättigheterna för videon har gått ut och därför har videon plockats bort."



Fantastiskt, jag hade gärna sett det.

2009-03-08 @ 03:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0