23:e Januari

TV-inslaget med mig och Göran Thingwall sändes på morgonnyheterna. Jag fick heta Nordkvist istället för Nordgren - jag får väl slå någon i huvudet med en frusen trädgren för att demonstrera skillnaden... ;-)
http://playrapport.se/#/video/1415949

Liv kom och gav mid en kram. Gissa om det var välkommet, så här i slutet av veckan!

Jag hade gott sällskap på dagen med en konstnär och fritänkare som bland annat bjöd på banan och höll min skylt när jag gick på toaletten (minnesanteckning skriv alltid, alltid upp namnen). Då passade min vän Mikael - vän, bloggare och piratpartist på att hälsa på och göra mig sällskap för kvällen.

Riktigt roligt var det att få besök av Anna Petersson, som tillsammans med Mikael Nillsson ligger bakom StoppaFRAlagen.nu. Får jag höra en stor applåd? Hon bjöd på choklad, té och falafel. Vid hemgång blev det hastigt avsked eftersom jag och Mike hade grönt ljus över gatan, så jag passar på här: Det var verkligen fantastiskt roligt att få se dig Anna! Det var underbart att få småprata med dig!


Återigen blev skylten kvar på tåget. Den som bor i Göteborg och önskar en souvenir kan prova att fråga efter en skylt med texten "1984" på hittegodsavdelningen på centralstation. Sista veckan kör jag med genomskinlig plastmapp som hänger runt halsen med skosnöre. Verkar fungera - mindre att bära.


Kommentarer
Postat av: Anna Petersson

Hej!



Det var så väldigt trevligt att träffa dig Jonas! Jag stod ju bara två timmar hos dig men jag var totalt stelfrusen hela kvällen. Det säger något om din stora insats. Jag är väldigt imponerad och jag tror att varje riksdagsledamot känner ett stygn i hjärttrakten varje gång de passerar.



Till alla andra: missa inte möjligheten att stå en stund med Jonas utanför riksdagen. Ni kommer inte att ångra er!



Kramar

Anna

2009-01-24 @ 20:52:22
Postat av: Leo

Underbart! Keep up the good work!

2009-01-25 @ 13:00:30
URL: http://leopieirni.blogspot.com
Postat av: Mikael Wikman

Håll ut!

2009-01-25 @ 14:57:09
URL: http://blog.mikaelwikman.se
Postat av: Michael Gajditza

Hej!



Jag slogs av en tanke....Ska du verkligen sluta om en vecka? Menar, nu när du börjar kunna det här....? S



Jonas, jag är bara så impad och tråkigt nog så har jag ännu inte varit in till centrala Stockholm i år någon vardag. Men på tisdag eller onsdag är det dags o då kan du ge dig på att jag tittar förbi!!



Har många skäl att längta efter sol men för din skull så hoppas jag lite extra på en ur vädersynpunkt fin sista vecka.



Vi ses!

2009-01-25 @ 17:13:26
URL: http://blogg.aftonbladet.se/21909
Postat av: Jonas Nordgren

Ser verkligen fram emot att träffa dig igen Michael! Otroligt att du hinner med sånt när du är så produktiv på bloggen - med så hög kvalité, dessutom.

2009-01-25 @ 22:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0