20:e Januari

Yeaj, Bush is Gone!

Idag har det både snöat, regnat och haglat. Nej, det ska inte vara för lätt... :-)

Tidningen Kommunalarbetaren hörde av sig. De verkade riktigt intresserade och det är ju en bra tidning som brukar skriva utförliga artiklar om sina medlemmar. Går ut till många och de flesta kommunalare har nog inte fördjupat sig i debatten, så det blir knappast som att predika för de redan frälsta. 

Agneta Berliner (fp) tittade förbi och ville gärna talas vid - inne i värmen. Nog för att jag verkligen vill ha det där samtalet, men det skulle kännas som om udden av min insats skulle gå förlorad om folk går förbi och jag INTE står där. Pratade om det med min vän Staffan Ericsson och han var av samma åsikt. Jag skulle kunna komma in efter kl 17 (även om jag helst går hem då), men det passade inte Agneta den här veckan, tyvärr. Ohyfsad som jag är glömde jag att ge henne mitt vistitkort. *rodnar*

Hade ett par samtal med riktiga FRA-förespråkare idag. "Subversiva element måste hållas kort. Du vill ha ett samhälle fullt med mördare!" Det begicks inga mord i östtyskland, eller?

Jag har blivit lovad en kommentar om andra intressanta lagar som är på ingång :-P

Tack för idag...

Kommentarer
Postat av: Calandrella

Angående "Subversiva element måste hållas kort. Du vill ha ett samhälle fullt med mördare!": det är ett ganska dåligt argument. Om någon säger någonting , kan du bara vända blicken mot vederbörande och lugnt säga: "Vet du hur många som dog i trafiken förra året i Sverige? Cirka ett par hundra. Nog inte särskilt många fler eller färre än de som mördas - och knappast särskilt många fler än de som dör i terrorism. Du anser att vi kan tumma på demokratiska värderingar för att terrorism och dylik brottslighet är så illa. Anser du att vi bör förbjuda all trafik? Eller värderar du trafiken högre än demokratiska principer?". Jag har inte testat argumentet i praktiken, men det fungerar förhoppnings- och troligtvis.

2009-01-21 @ 08:35:23
URL: http://calandrella.wordpress.com/
Postat av: MikeeesSongs

Älskad vare den som sätter sig.



Det var den bästa one-linern jag kunde komma på :)

Ha det bra!

2009-01-21 @ 21:03:23
URL: http://mikeeessongs.blogspot.com/
Postat av: Jonas Nordgren

Tyvärr är min erfarenhet att "demokratiska principer" och "mänskliga rättigheter" är begrepp som inte verkar väga så tungt alla gånger. Det finns många där ute som skulle sätta trafiken före, den är mer påtaglig...

2009-01-21 @ 22:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0