21:a Januari

Dagens märkligaste händelse var kanske Staffan Angérs (m) försök att värva mig till moderaterna. Han avfärdade FRA-frågan med "passerat" och IPRED var så balanserad, så det var inget problem... Men han beundrade mig och om jag vill bli riksdagsman så ska jag ringa honom. Han lever antagligen efter ordspråket "håll dina vänner nära och dina fiender närmare". För övrigt är även Staffan värsteråsare och nöjd med att jag gjort staden känd i riksdagshuset.

Min insats har tydligen inte gått riksdagen förbi. Redan första veckan ska det ha pratats i fikarummen, "varför sitter han där?" och andra veckan frågade man "sitter han fortfarande där?!".

Camilla Lindberg (fp) stannade på en längre pratstund idag. Hon hade ju velat ha en lösning där FRA begär ut uppgifter ifrån operatörerna. Invändningen var "tänk om ryssarna köper telecomföretagen då?". Camilla menar att "då får man handskas med det då!"
Jo, en lösning där FRA begär ut information ifrån operatörer vore acceptabel. Om ett sådant system missbrukades, skulle det läcka ut.

Tack för lunchen, Janne!

Tack för semlan, Daniel!

Tack för det hembakade brödet, Bo! Bo är en gammal pingstpastor, en mycket generös människa som delar ut bröd och annat till hemlösa. Och till mig., han tycker att jag förtjänar det.. känns som om jag äter bättre behövandes mat... :-/

Lennart Sacrédeus (kd) tittade förbi och hälsade.

En liten överrasking till nästa vecka har diskuterats... ni får höra om det blir av. ;-)


Kommentarer
Postat av: Månsson

Måste säga att jag och min vän var väldigt imponerande av din hängivenhet gentemot protesten.



Vi skall leta upp din facebook-grupp nu genast och trycka på "gå med"!



Väl mött!

2009-01-22 @ 17:02:52
URL: http://Http://www.ecstasyofgold.blogg.se
Postat av: Jonas Nordgren

:-)

Väl mött!

2009-01-22 @ 19:19:47
Postat av: Olof Bjarnason

Jonas - mäkta imponerande insats av dig ...



Du får gärna tipsa riksdagsledamöter du träffar om att svara på riksdagssvar.se's frågor :)

2009-01-25 @ 15:09:01
URL: http://olofb.wordpress.com
Postat av: Michael Gajditza

Hej! Läser med nöje dina rader till dess att jag fick syn på Staffan Anger. Den mannae är inget nöje....Svarar aldrig på mail, inte ens på den gamla goda tiden långt innan frågan var "passerad". Förmodligen för att då kunde han inte svara att frågan var "passerad"......



Har en känsla av att om någon är passerad så är det Staffan Anger!

2009-01-25 @ 17:08:16
URL: http://blogg.aftonbladet.se/21909
Postat av: Thomas Tvivlaren

"Camilla Lundberg (fp) stannade på en längre pratstund idag. Hon hade ju velat ha en lösning där FRA begär ut uppgifter ifrån operatörerna. Invändningen var "tänk om ryssarna köper telecomföretagen då?". Camilla menar att "då får man handskas med det då!""



Med tanke på att Carlyle Group äger både Bredbandsbolaget och Com Hem så vet jag inte om det känns så lustigt ens nu...

2009-01-27 @ 11:39:49
URL: http://www.thomastvivlaren.se
Postat av: Thomas Tvivlaren

Glömde det viktigaste, grymt kämpat och vilken insats du gjort!

2009-01-27 @ 11:40:33
URL: http://www.thomastvivlaren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0