27:e Januari

Ja... det får bli ett kort inlägg idag. Jag har provat att stå två dagar med "FRA?" på skylten och det är JÄTTETRÅKIGT. Nästan ingen kommer och frågar vad jag gör och jag delar ut mycket få flygblad. Det är säkert så att fler av de som passerar förstår vad det handlar om (och många vet ju redan - hundratals förbipasserande ansikten är bekanta vid det här laget och många nicka och vinkar), men de går ju bara förbi... å andra sidan är man ganska trött på att prata om den här lagen. Kan folk inte bara helt magiskt förstå vad jag menar utan att jag förklarar det för dem? Been there, done that...

Annars verkar avslutningsdemon på fredag kl 16 på mynttorget bli av. Känns otroligt konstigt att jag ska lämna min post sista timmen, när jag varit så noga med att inte göra det i fyra veckor...

Det dök upp en före detta FRA-anställd idag. Han hade bara berättat för sina barn om sin bakgrund, så det är väl onödigt att gå ut med namn här. Han sa att han stödde protesten helt och hållet. Det är en stor skillnad på att sitta och lyssna på radiosignaler i ett par hörlurar och att analysera ditt vardagsbeteende med en dator.

Magnus Andersson (c) gjorde en till filmsnutt som han säkert lägger ut en länk till inom kort.

Tack för idag!

Kommentarer
Postat av: FRA

Hej Jonas

Det verkar som du har många frågor om FRA. Om du hör av dig till oss (på [email protected]) så hjälper vi dig gärna att besvara dem.

Vänliga hälsningar FRA (nej - det är inte ett skämt)

2009-01-28 @ 13:27:54
Postat av: Joshua_Tree

Heja den före detta FRA-anställde! Jag har en känsla av att det finns fler inom den organisationen som känner stor olust inför det här. Och att det är skillnad på att lyssna på radiosignaler och att kartlägga vanligt folks vardagsliv... Tydligare kan det inte sägas. Synd att ingen (i position att rätta till eländet) lyssnar.

2009-01-28 @ 18:31:35
URL: http://josh.scriptorium.se
Postat av: Calandrella

Jag vet inte om signaturen "FRA"s kommentar är djupt ironiskt/skämtsam eller faktiskt allvarlig. I båda fallen skrattar jag lika mycket.

2009-01-28 @ 19:38:29
URL: http://calandrella.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0