29:e Januari

En fågel viskade i mitt öra att det står en fågelholk på Mariatorget. Med texten "FRA-fritt" och "Brevduvor". Hade gärna kontrollerat saken själv. Och kanske hört av mig till min älskarinna ;-)

Cecilia Wikström (fp) bjöd på lunch. Tack Cecilia!

SVT ringde ville ha med mig i direktsändning på Eftersnack på tisdag kl 22:30. Det blir nog jättebra. Jag har redan lite idéer om vad jag vill prata om, och så hinner man ladda upp sig lite. :-)

Eva-Lena Jansson (s) nämde att hon skrivit om mig på sin blogg.
http://www.evalenajansson.blogspot.com/

Alice Åström (v) hade jag ett ganska kort men trevligt samtal med... om den allmäna rädslan för brottslighet och terroristen och varifrån viljan att skriva sådana här lagar kommer ifrån.

Annars hade jag flera långa, trevliga samtal som knappast hade något med FRA och göra. Och det var ganska skönt.

Kommentarer
Postat av: scaber nestor

Tack för allt du gjort under dessa 4 veckor och vill du engagera dig mer så är det bara att du hör av dig till mig så ska vi se om vi inte kan fixa till något.



Niklas Starow - 0703-669861





Ps, du kanske skulle länka om till mig (scaber nestor) i din bloggrulle, man kommer inte riktigt fram :)

2009-01-30 @ 23:39:00
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: Ylva

Tack för det du gjort. Det är lätt att bli så dessillusionerad så man bara säger att det är meningslöst men det är då det är som viktigast att kämpa.

Du ska veta att i TV får du knappast chansen att säga det DU vill i lugn och ro. Fråga producenten vad programledarens inledande fråga blir och tänk efter hur du ska få med det väsentligaste i svaret. Lycka till!

2009-01-31 @ 10:37:59
URL: http://smutsigtmjol.se
Postat av: Jens O

Hej Jonas och tack för igår. Jag ser det inte, som en avslutning, utan som en början på något nytt och unikt i svensk historia. De historiskt viktiga fotspåren framåt, framåt mot något som är nytt och fruktsamt.

Det är nu sår, som nu uppmärksammas. Det står att återfinna, i de politiska bloggana idag. Väckningssignalen ljuder och det börjar att lyssnas till den.



Tack en en gång Jonas, för din möda. Det skall inte få gå obemärkt förbi, för att tvina bort under odemokratins svarta vingar, vi nu lever under.

2009-01-31 @ 12:19:45
URL: http://www.odsvall.se/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0