Inledning

Jag är en medborgare med stark tro på demokrati, mänskliga rättigheter och icke-våld.

Staten har i och med FRA-lagen skaffat sig de tekniska förutsättningarna för att kunna kartlägga medborgarnas sociala nätverk och politiska åsikter.

Under fyra veckor kommer jag att sitta utanför riksdagshuset hela dagarna, från att ledamöterna kommer till jobbet tills de går hem. Syftet är dels att utrycka min besvikelse över att vårt land styr bort ifrån den demokratiska vägen, dels försöka förstå varför våra politiker låter det hända.

Eftersom jag söker en dialog så vill jag inte ha en folksamling med plakat som ropar slagord. Däremot vill jag gärna ha många besökare under aktionen, eftersom det signalerar att det är fler än jag som är missnöjda.

Traditionella demonstrationer är väl bra, men jag försöker göra någonting annorlunda för att inspirera och engagera människor.
/Jonas Nordgren

---------------------------------
Tills vidare sitter jag vid norra ingången till innergården, inom synhåll ifrån trappan från kl 8:00 till kl 17:00 på vardagar.

Kommentarer
Postat av: Mikael Wikman

Wow! Vilken grej.



Folk måste börja prata, bli ilskna, reagera! De allra flesta vet inte ens om vad som pågår, du ger dem en anledning. Respekt!



Jag kommer garanterat skriva ett inlägg om dig och din kamp på min blogg, i hopp att nå ut till några fler. Kämpa på :)

2009-01-12 @ 00:08:51
URL: http://blog.mikaelwikman.se
Postat av: Jonas Nordgren

Tack för det!

2009-01-13 @ 18:59:44
Postat av: Jonas Nordgren

Länken fungerar dock inte.

2009-01-13 @ 19:01:08
Postat av: Mikael Wikman

Hmm jag glömde visst lägga in http:// före länken, det är därför den länkas fel.

2009-01-15 @ 00:25:55
URL: http://blog.mikaelwikman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0