5 Januari

Var på plats ca 8:30. Vakterna ville ha bort mig ifrån ön, men polisen var mindre fyrkanting. Jag fick inte sitta på trappan eller innergården, men tyckte det var ok att stå precis på norra sidan av riksdagshuset, inom synhåll ifrån trappan. Frös inte så mycket och stod till 17, kände att dagen var helt ok som uppvärmning ;-)
Hade med mig termos med the, men vågade inte röra den - svårt nog att klara blåsan hela dagen ändå. Hade en chokladkaka och åt halva.
En lärdom är att behovet av varm dryck inte är så stort - jag har duktigt med kläder och trivs med kylan. Däremot går dagen mycket lååååångsamt utan besökare... så titta förbi! Prata om erat favoritgodis eller morgonvanor eller vad som helst... en liten pratstund är stor hjälp. Ryssarna säger bara saker som "sibirski" eller "hare krishna".
Imorgon är helgdag, så jag passar. Skriver mer då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0