26:e Januari

Grått väder... Var inte pigg alls på förmiddagen, vad kan man vänta sig av den här protesten som inte har hänt redan? Nåväl, inte många dagar kvar i alla fall och det händer ju oväntade saker titt som tätt.

Träffade Eva-Lena Jansson, riksdagsledamot (s). Förhörde henne lite misstänksamt, men hon höll med om att trafikdata är känslig information mm.

Magnus Andersson (c) tittade förbi igen. Han undrade över avrundningen... ville sympatisitta med mig med lite centerpartister på fredag. Det var något sånt jag hade tänkt mig, så det blir troligen en ALLMÄN SYMPATISITTNING PÅ FREDAG KL 16-17. Polistillståndet är dock inte klart än, so hold your horses. Och det blir förstås på mynttorget, om det blir av...

Lars Epstein tog foton och frågade om hur jag fick idén till protesten och så. Det var trevligt, få se om det hamnar i bloggen på dn.se.

Min kära vän Erik Holts smög förbi. Fick du inte nog av mig i lördags? ;-)

Det är märkligt hur olika vikt folk vid FRA-frågan. I ena stunden blir man korsförhörd av en kille som inte för sitt liv kan förstå att bryr mig så mycket om en sådan skitsak. Det måste vara något fel på mig. En minut efter kommer någon som är uppvuxen i östeuropa och har bott i Kina och insisterar på att FRA-lagen är en mycket farlig väg att slå in på. Varför ska lugna, trygga Svergie börja bete sig som en diktatur? Det lustiga är att killen innan menade just att det inte var någon fara med FRA-lagen i lugna, trygga Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0