19:e Januari

Allt var i ordning. Jag hade kämpat hela söndagen för att hinna med badmington, styrketräning, laga matlådor, fixa flygblad och visitkort, skriva på bloggen, packa, vattna blommor, gå ut med soppor, diska mm. Inget var glömt, plånboken låg i rätt jacka, allt kom med på morgonen - utom matlådorna. Nåväl, då finns det ju i alla fall något att äta när man kommer hem. Ingen panik.

Tågvagnen hade elfel, dörrarna fungerade inte. I mörkret glömde jag kvar skylten. Jag hann ganska långt innan jag insåg mitt misstag. Skyltfan... Skyndade mig tillbaka och blev ordentligt svettig, men skylten återbördades.

Dagen var kall, men hellre snö än regn. Fick höra att jag var i svenskan igår. Och idag kom jag förresten med i tvärsnytt, ca 10 min in i sändningen.
http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=35804&lid=puff_800280&lpos=extra_0

Något som ofta verkar ta skruv är det faktum att jag tagit semester för den här aktionen. Det gör mig lite ledsen. Hade inte min åsikt varit värd något om jag varit arbetslös? Hade det inte varit en uppoffring att ge fyra veckor av mitt liv för att göra min röst hörd? Det är en hemsk människosyn om man blir ignorerad bara för att man inte har ett jobb att gå till.

Kommentarer
Postat av: Mikael Wikman

Låter som en kämpig måndag, men skönt att allt löste sig till sist.

Badmington? Heter det inte badminton?



Semester är en del av lönen. De som protesterar på sin semester betalar därför samtidigt, medan den arbetslöse inte hade så mycket att förlora på att protestera.



Det som tar skruv är att du uppoffrat mycket mer för din insats. Inget konstigt med det. En persons åsikter viktas alltid mot hur mycket energi han/hon lägger ned på den. Mina åsikter värderas därför inte lika högt som dina, då jag bara skriver lite på nätet. Simple math.



Men det har även med den mänskliga psykologin att göra - vi orkar inte lyssna på alla. Ska vi ta in, väga argument, och dra slutsatser från alla medelmåttor där ute så blir det helt enkelt för jobbigt, så man väljer ut någon längre fram i ledet att lyssna på. Trovärdighet - något den arbetslöse oftast har mindre av.

2009-01-20 @ 16:38:56
URL: http://blog.mikaelwikman.se
Postat av: Jonas Nordgren

Nå, bra sagt. Jag har inget att invända mot där. För övrigt är badmington en helig form av badminton som härstammar ifrån Kina. Den handlar mer om andlig renhet och moralisk överlägsenhet än om att ta poäng. ;-)

2009-01-20 @ 20:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0